Marketing European Higher Education - Internationalising Higher Education in the Baltic Sea Region
Kiedy: 25-26.10.2007 r.
Miejsce: Uniwersytet Gdański- Biblioteka Główna oraz Wydział Prawa i Administracji
Organizator: Konsorcjium uniwersytetów BalticStudyNet
W dniach 25-26 października 2007 Uniwersytet Gdański gościć będzie uczestników konferencji pt. „Marketing European Higher Education - Internationalising Higher Education in the Baltic Sea Region”.
Pierwszy dzień konferencji odbędzie się na Wydziale Prawa UG (sala 2026 w godz.13:00-18:30) zaś sesje szkoleniowe drugiego dnia odbywać się będą w budynku Biblioteki Głównej (w godz. 9:00- 13:30).
Konferencja otwiera jeden z projektów programu Erasmus Mundus Komisji Europejskiej, dotyczących promowania europejskiego szkolnictwa wyższego poza granicami Unii Europejskiej.
Konferencja jest zorganizowana przez konsorcjum uniwersytetów realizujących w latach 2007-2009 projekt BalticStudyNet - Promoting Baltic Sea Region Higher Education Worldwide, w którym Uniwersytet Gdański jest jednym z ośmiu partnerów.
W spotkaniu wezmą udział rektorzy i wysocy rangą przedstawiciele uniwersytetów regionu bałtyckiego, którzy pierwszego dnia przedstawią strategie umiędzynarodowienia oferty edukacyjnej i działań marketingowych swych uczelni. Drugi dzień konferencji będzie miał charakter szkoleniowo-warsztatowy. W ramach warsztatów odbędą się dwie sesje na temat kompetencji międzykulturowych w kontaktach z krajami spoza Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem Chin i Tajwanu.
Wszystkie prezentacje, dyskusje i sesje szkoleniowe w czasie konferencji odbywać się będą w języku angielskim (bez tłumaczenia). Konferencja jest adresowana do pracowników poszczególnych uniwersytetów biorących udział w projekcie, oraz w szczególności do osób zajmujących się kontaktami z zagranicą i promowaniem wizerunku i oferty uczelni za granicą. Mile widziani będą również wszyscy zainteresowani tą tematyką pracownicy Uniwersytetu Gdańskiego.
Konsorcjum uniwersytetów BalticStudyNet zostało zawiązane w celu promowania regionu Morza Bałtyckiego jako obszaru w którym uczelnie oferują nowoczesne wykształcenie na najwyższym poziomie. W skład konsorcjum wchodzą uczelnie w Niemczech – Uniwersytet im Humboldtów w Berlinie, Danii – Uniwersytet w Kopenhadze, Szwecji – Szkoła Wyższa w Södertörn, Finlandii – Uniwersytet w Turku, Estonii – Uniwersytet w Tartu, Łotwie – Uniwersytet w Rydze, Litwie – Uniwersytet w Kownie i w Polsce – Uniwersytet Gdański. Szczególną uwagę zwraca się na ofertę studiów i badań zajmujących się zagadnieniami politycznymi, ekonomicznymi i kulturowymi regionu bałtyckiego. Regionami do których adresowana jest ta oferta są Ameryka Płn., Rosja włącznie z krajami Kaukazu i Azji Centralnej oraz Chiny i Indie.
Główną sferą działalności konsorcjum jest szeroka kampania promocyjna dotycząca regionu bałtyckiego i jego oferty w szkolnictwie wyższym. Na kampanie składa się m.in. przenośna wystawa towarzysząca serii wyjazdów promocyjnych do uniwersytetów i instytucji w krajach trzecich, połączona z wykładami na temat regionu bałtyckiego i struktury oraz oferty reprezentujących go uczelni. Kampania promocyjna obejmuje również warsztaty dla osób spoza Unii Europejskiej, którzy staną się promotorami regionu bałtyckiego i jego oferty edukacyjnej za granicą UE. Wreszcie w ramach kampanii napisany zostanie podręcznik zawierający podstawowe informacje o regionie bałtyckim oraz wyprodukowana będzie duża ilość broszur i innych materiałów promocyjnych.
Konsorcjum działa w przekonaniu, że wzrastająca ilość studentów i badaczy z krajów trzecich przybywająca na studia i do pracy w uczelniach regionu bałtyckiego nie tylko stanowić będzie źródło dochodu finansowego, wszak w Finlandii i Szwecji do dzisiaj nie pobiera się opłat za naukę nawet od studentów spoza UE, lecz przyjazdy te również wzbogacają kulturowo i intelektualnie uczelnie regionu.
Więcej informacji o projekcie dostępnych jest na stronie
http://www2.hu-berlin.de/balticstudynet/
|