Uniwersytet Gdański

przejdź do tekstu
logo Uniwersytet Gdański  

Działalność naukowa

Badania naukowe

Informacje ogólne

Finansowanie badań naukowych

Konferencje i seminaria

Stopnie i tytuły naukowe

Współpraca z zagranicą

Konferencja „Drama jako dialog na rzecz zmiany edukacyjno-społecznej”

Kiedy: 17-18.05.2010 r.

Miejsce: Wydział Nauk Społecznych UG Gdańsk ul. Bażyńskiego 4
Organizator: Instytut Pedagogiki UG oraz Stowarzyszenie Integracji Humanistycznej „POMOST”

Instytut Pedagogiki UG oraz Stowarzyszenie Integracji Humanistycznej „POMOST” zapraszają studentów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i animatorów do udziału w warsztatach i interaktywnych prezentacjach badań oraz innowacyjnych praktyk stosowania dramy w edukacji i profilaktyce społecznej. Konferencja zaplanowana została na 17 i 18 maja 2010 roku na Wydziale Nauk Społecznych UG.


Instytut Pedagogiki UG oraz Stowarzyszenie Integracji Humanistycznej „POMOST” zapraszają studentów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i animatorów do udziału w warsztatach i interaktywnych prezentacjach badań oraz innowacyjnych praktyk stosowania dramy w edukacji i profilaktyce społecznej.

Drama to jednoczesne angażowanie się w fikcję i rolę, by badać poruszające uczestników kwestie oraz dystansowanie się do odgrywanych sytuacji w celu konstruowania nowej wiedzy a nawet wprowadzania innowacji społecznych.

UG od blisko 10 lat jest liderem wśród polskich uczelni w prowadzeniu badań i promowaniu dramy jako metody rozwijania kluczowych kompetencji tak w szkole jak i organizacjach pożytku publicznego. Jeden z realizowanych projektów badawczych – DICE COMENIUS został w zeszłym miesiącu uznany przez niezależny zespół ekspertów unijnych za jedyny od 2008 wzorowy projekt multilateralny tego największego programu wspierającego rozwój edukacji i kultury w Unii Europejskiej.

DICE (Drama Imapcts Competences in Education) angażuje 13 partnerów z ośrodków naukowych i edukacyjnych w Europie i Palestynie i bada efekty dramy w rozwoju kluczowych kompetencji lizbońskich w edukacji. Jego rezultatem będzie opis procesów uczenia się i rozwoju przez dramę, które znacząco zmieniają poziom umiejętności językowych, twórczych, społecznych, przedsiębiorczych i samego stylu uczenia się. Dr Adam Jagiełło-Rusiłowski z Instytutu Pedagogiki jest współautorem koncepcji badawczej odpowiedzialnym za jakość projektu i etykę badań.

Wstępne wyniki tego jak i badania doceniającego (Appreciative Inquiry) prowadzonego przez Instytut Pedagogiki we współpracy ze Stowarzyszeniem „POMOST” w ośrodkach edukacji przez teatr w Polsce, na Litwie i we Włoszech zostaną zaprezentowane na konferencji na WNS 17 i 18 maja. Zaproszeni eksperci krajowi (Stop-Klatka, Drama Way, Kabaret Limo, Sendratai Damai, ) jak i zagraniczni (z Europy i USA) zaoferują jednak poza teorią szeroką gamę pomysłów i technik do pracy w szkole i edukacji nieformalnej. Będzie można skonsultować własne pomysły z najlepszymi nauczycielami dramy, uczestnikami projektu DICE z naszego województwa. Konferencję uświetni także improwizowany i inspirowany pomysłami publiczności spektakl grupy „W Gorącej Wodzie Kompani” i studentów elitarnej Academia Teatrale di Roma.

 

PROGRAM



Adresy i telefony   Sprawdź pocztę  

kontakt

ostatnia aktualizacja strony:
02.07.2010 r.