Uniwersytet Gdański

przejdź do tekstu
logo Uniwersytet Gdański  

Działalność naukowa

Badania naukowe

Informacje ogólne

Finansowanie badań naukowych

Konferencje i seminaria

Stopnie i tytuły naukowe

Współpraca z zagranicą

II SYMPOZJUM „PRZEREKLAMOWANA KONSUMPCJA?”

Kiedy: 18.04.2012 r.

Miejsce: aula S205, budynek WNS, Uniwersytet Gdański, ul Bażyńskiego 4, Gdańsk
Organizator: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji IP UG i Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy

II SYMPOZJUM „PRZEREKLAMOWANA KONSUMPCJA?”

Wartości, autorytet, przywództwo – w szkole i organizacji

18 kwietnia 2012

 

Organizatorzy Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji IP UG i Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy

 

Miejsce sympozjum: aula S205, budynek WNS, Uniwersytet Gdański,

 ul Bażyńskiego 4, Gdańsk


Misja i cele

Nasze sympozjum stanowi forum do cyklicznych, corocznych, interdyscyplinarnych dyskusji dla teoretyków z praktykami nad wyzwaniami i konsekwencjami kultury konsumpcji i materializmu dla funkcjonowania osoby i jej dobrostanu. Mimo zaawansowania badań w tej dziedzinie na świecie, w Polsce społeczeństwo nadal jest niewystarczająco świadome co do konsekwencji wpływu wyboru wartości promowanych przez kulturę konsumpcji na dobrostan jednostek i społeczeństwa .

W tym roku skupiamy się na zagadnieniu komercjalizacji we wszechobecnej kulturze konsumpcji autorytetu i przywództwa oraz wpływu tej komercjalizacji na sposób funkcjonowania dzieci w szkole i pracowników w organizacji. 

W ramach prowadzonych wykładów i dyskusji będziemy się zastanawiać nad tym:

  • jak wartości promowane przez kulturę konsumpcji i materializmu wpływają na relacje uczeń – nauczyciel/ wychowawca, oraz pracownik – szef,
  • jak zmieniły się relacje uczeń – nauczyciel, pracownik – szef od okresu transformacji do dnia dzisiejszego,
  • jakie są źródła wpływu i oddziaływania nauczyciela na ucznia, czy można mówić o zmierzchu autorytetu,
  • jak wzorce relacji uczeń – nauczyciel/ wychowawca wpływają na późniejsze relacje pracownik – pracodawca,
  • czy w organizacjach mamy do czynienia z komercjalizacją przywództwa, jeśli tak, to na czym ona polega,
  • jaki szef jest podziwiamy przez pracowników w kulturze konsumpcji i za co,
  • czy mówić w organizacji o zmierzchu autorytetu szefa, jeśli nie, to na czym opiera się autorytet współczesnego szefa.

W sympozjum zapowiedzieli swój udział:

Prof. Anna Brzezińska z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu,

Prof. Halina Czubasiewicz z Uniwersytetu Gdańskiego,

Prof. Augustyn Bańka z Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Katowicach,

Prof. Tomasz Szlendak z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Sympozjum skierowane jest do rodziców, wychowawców, nauczycieli, psychologów, pedagogów, ludzi mediów, menedżerów, pracowników działów HR, samorządowców Trójmiasta i okolic zainteresowanych jakością życia i dobrostanem w rodzinach, szkołach i przedsiębiorstwach. W ten sposób nasze sympozjum wpisuje się w promowany szczególnie obecnie nurt uprawiania nauki we współpracy z praktyką. 

Sympozjum będzie dawać także możliwość uczestniczenia w warsztatach przygotowanych przez praktyków na tematy związane tematyką sympozjum. Dla osób zainteresowanych przewidujemy zaświadczenia uczestnictwa w obradach oraz warsztatach.

Prosimy o potwierdzenie przybycia do dnia 1. kwietnia 2012 na adres mailowy: przereklamowanakonsumpcja@ug.edu.pl

 

Komitet organizacyjny



Galeria

Adresy i telefony   Sprawdź pocztę  

kontakt

ostatnia aktualizacja strony:
02.07.2010 r.