II SYMPOZJUM „PRZEREKLAMOWANA KONSUMPCJA?”
Kiedy: 18.04.2012 r.
Miejsce: aula S205, budynek WNS, Uniwersytet Gdański, ul Bażyńskiego 4, Gdańsk
Organizator: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji IP UG i Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy
II SYMPOZJUM „PRZEREKLAMOWANA KONSUMPCJA?” Wartości, autorytet, przywództwo – w szkole i organizacji 18 kwietnia 2012 Organizatorzy Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji IP UG i Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy Miejsce sympozjum: aula S205, budynek WNS, Uniwersytet Gdański, ul Bażyńskiego 4, Gdańsk
Misja i cele Nasze sympozjum stanowi forum do cyklicznych, corocznych, interdyscyplinarnych dyskusji dla teoretyków z praktykami nad wyzwaniami i konsekwencjami kultury konsumpcji i materializmu dla funkcjonowania osoby i jej dobrostanu. Mimo zaawansowania badań w tej dziedzinie na świecie, w Polsce społeczeństwo nadal jest niewystarczająco świadome co do konsekwencji wpływu wyboru wartości promowanych przez kulturę konsumpcji na dobrostan jednostek i społeczeństwa . W tym roku skupiamy się na zagadnieniu komercjalizacji we wszechobecnej kulturze konsumpcji autorytetu i przywództwa oraz wpływu tej komercjalizacji na sposób funkcjonowania dzieci w szkole i pracowników w organizacji. W ramach prowadzonych wykładów i dyskusji będziemy się zastanawiać nad tym: - jak wartości promowane przez kulturę konsumpcji i materializmu wpływają na relacje uczeń – nauczyciel/ wychowawca, oraz pracownik – szef,
- jak zmieniły się relacje uczeń – nauczyciel, pracownik – szef od okresu transformacji do dnia dzisiejszego,
- jakie są źródła wpływu i oddziaływania nauczyciela na ucznia, czy można mówić o zmierzchu autorytetu,
- jak wzorce relacji uczeń – nauczyciel/ wychowawca wpływają na późniejsze relacje pracownik – pracodawca,
- czy w organizacjach mamy do czynienia z komercjalizacją przywództwa, jeśli tak, to na czym ona polega,
- jaki szef jest podziwiamy przez pracowników w kulturze konsumpcji i za co,
- czy mówić w organizacji o zmierzchu autorytetu szefa, jeśli nie, to na czym opiera się autorytet współczesnego szefa.
W sympozjum zapowiedzieli swój udział: Prof. Anna Brzezińska z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Prof. Halina Czubasiewicz z Uniwersytetu Gdańskiego, Prof. Augustyn Bańka z Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Katowicach, Prof. Tomasz Szlendak z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Sympozjum skierowane jest do rodziców, wychowawców, nauczycieli, psychologów, pedagogów, ludzi mediów, menedżerów, pracowników działów HR, samorządowców Trójmiasta i okolic zainteresowanych jakością życia i dobrostanem w rodzinach, szkołach i przedsiębiorstwach. W ten sposób nasze sympozjum wpisuje się w promowany szczególnie obecnie nurt uprawiania nauki we współpracy z praktyką. Sympozjum będzie dawać także możliwość uczestniczenia w warsztatach przygotowanych przez praktyków na tematy związane tematyką sympozjum. Dla osób zainteresowanych przewidujemy zaświadczenia uczestnictwa w obradach oraz warsztatach. Prosimy o potwierdzenie przybycia do dnia 1. kwietnia 2012 na adres mailowy: przereklamowanakonsumpcja@ug.edu.pl Komitet organizacyjny
|