Uniwersytet Gdański

przejdź do tekstu
logo Uniwersytet Gdański  

Działalność naukowa

Badania naukowe

Informacje ogólne

Finansowanie badań naukowych

Konferencje i seminaria

Stopnie i tytuły naukowe

Współpraca z zagranicą

Konferencja Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2013

Kiedy: 10.10.2013 r.

Miejsce: Wydział Nauk Społecznych UG, ul. Bażyńskiego 4, Gdańsk
Organizator: Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, Uniwersytet Gdański

Dyrekcja Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego serdecznie zaprasza środowisko naukowe, pracowników mediów oraz instytucji współpracujących z mediami, do wzięcia udziału w międzynarodowej konferencji naukowej, MEDIA – BIZNES – KULTURA. Pomorze 2013 GDAŃSK, 10-11 października 2013 roku

 Problematyka mediów, ich związki, przemiany oraz oddziaływanie na biznes, język, kulturę czy społeczeństwo, podejmowana jest coraz częściej w badaniach naukowych, a także dyskusjach prowadzonych na gruncie gospodarczym, politycznym i kulturowym. Nieustające zainteresowanie mediami oraz interdyscyplinarny charakter ogółu zagadnień stwarza nowe wyzwania dla analizy z pewnością atrakcyjnej, ale i trudnej w badaniu materii. Szczególnym wyzwaniem mogą tu być rewolucyjne zmiany spowodowane rozwojem technologii, których efektem jest przeobrażenie dotychczasowych mediów i planowanego charakteru ich odbioru, gdzie toczy się nieustanna walka o pozyskanie uwagi adresata. Taki stan rzeczy uzasadnia potrzebę wymiany poglądów i doświadczeń w szerokim gronie osób, podejmujących dyskusję na temat technologicznych, kulturowych i rynkowych procesów. 
 Intencją organizatorów jest zaprezentowanie wybranych zagadnień w ujęciu wielu perspektyw medioznawczych dlatego do podjęcia refleksji zapraszamy pracowników naukowych, teoretyków i praktyków, w tym również studentów kierunków dziennikarskich, którym dedykujemy panel „Młodzi o mediach, biznesie i kulturze”, trwając w przekonaniu, że ich wystąpienia mogą stać się przyczynkiem do obiecujących badań nad kształtem i funkcjami współczesnych mediów.
 Problematyka konferencji będzie dotyczyła różnorodnych zjawisk medioznawczych, które sytuują się w następujących obszarach:
 
 
 
 
1. Media a rynek
Proponujemy koncentrację na następujących problemach badawczych: nieznane dotychczas możliwości współpracy mediów i biznesu oraz wykorzystanie innowacyjnych narzędzi z obszaru nowych mediów w zintegrowanej komunikacji rynkowej. Konkurencja intermedialna. Relacje między mediami i public relations. Wizerunek przedsiębiorcy/przedsiębiorstwa w mediach. Media publiczne i prywatne – podział rynku, czy podział wpływów? Rynki medialne. Media biznesem. Strategie firm medialnych. Media środkiem przekazu reklam. 
 
2. Język mediów
 
Media źródłem informacji i rozrywki. Pochodzenie i specyfika przekazów funkcjonujących w mediach. Językowe środki perswazji w tradycyjnych i nowych mediach. Wpływ mediów na kształtowanie postaw językowych i ocenę rzeczywistości. Język reklam oraz konteksty jego funkcjonowania. Pasywność odbiorcy i środki służące jego aktywizacji. Typografia i jej funkcja w językowej komunikacji. Infografika – jej obszary i pogranicza.
 
3. Etyka i prawo mediów
 
Biznes medialny a społeczno-kulturowa misja mediów. Uwarunkowania prawno-etyczne wolności i odpowiedzialności mediów. Zagrożenie korupcją wśród dziennikarzy. Aksjologiczne uwarunkowania dziennikarstwa śledczego i prowokacji dziennikarskiej. Zjawisko ukrytej reklamy, autoreklamy medialnej i medialna autokreacja wizerunku mediów. Aksjologiczne wyzwania Internetu. Kultura medialna. Rola mediów w kształtowaniu kultury konsumpcji. Antropologiczne i społeczne wyzwania kultury konsumpcji.
 
4. Media w życiu społecznym, kulturze i polityce
Zdeterminowanie funkcjonowania mediów w skali regionu i kraju przez całokształt uwarunkowań politycznych, społecznych i cywilizacyjnych. Media jako kreator i źródło postrzegania rzeczywistości historycznej i współczesnej w aspekcie polityki, życia społecznego i kultury. Media jako kreator kształtowania i źródło postrzegania postaw społecznych, tożsamości narodowej i regionalnej.
 
Przedstawione obszary tematyczne i problemy są propozycjami, które mogą ulec poszerzeniu w wypadku pojawienia się interesujących tematów. Wyniki badań zaprezentowane podczas konferencji zostaną opublikowane w formie recenzowanej, zagranicznej monografii naukowej.
 
Chętnych do wzięcia udziału w konferencji prosimy o przesyłanie zgłoszeń tematów wraz z krótkim abstraktem (ok. 200 słów). W załączeniu znajduje się formularz, który należy przesłać do 30.04.2013 r., na adres poczty elektronicznej mbksekretariat@ug.edu.pl.Opłatę konferencyjną w kwocie 370 zł. należy uiścić (po uzyskaniu od organizatorów zatwierdzenia tematu wystąpienia) do dnia 31.05.2013 r. Opłata obejmuje wydatki organizacyjne, wyżywienie, oraz publikację artykułu w recenzowanej, zagranicznej monografii naukowej (po uzyskaniu akceptacji recenzenta). Faktury będzie można odebrać podczas konferencji.
W razie rezygnacji wpłata nie podlega zwrotowi.
 
Wpłat należy dokonywać przelewem na konto Uniwersytetu Gdańskiego,
ul. Bażyńskiego 1a, 80-952 Gdańsk
59 1240 1271 1111 0010 4368 2415 
z dopiskiem:Subkonto K701 oraz imieniem i nazwiskiem uczestnika
 
Aktualne informacje są dostępne na stronie internetowej konferencji pod adresem: www.mediabizneskultura.ug.edu.pl
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres mailowy konferencji: mbksekretariat@ug.edu.pl
 
Komitet Naukowy Konferencji:
Prof. dr hab. Jolanta Maćkiewicz
Prof. dr hab. Wiktor Pepliński
Prof. dr hab. Bogusław Żyłko
Prof. UG dr hab. Józef Majewski
Dr hab. Jan Kreft
Dr Małgorzata Łosiewicz
Dr Anna Ryłko-Kurpiewska
 
Komitet Organizacyjny Konferencji:
Dr Małgorzata Łosiewicz
Mgr Michalina Rutka
Dr Anna Ryłko-Kurpiewska
Dr Jacek Wojsław

Załączniki

zgloszeniambk.doc
wielkość: [120 kB]

Adresy i telefony   Sprawdź pocztę  

kontakt

ostatnia aktualizacja strony:
02.07.2010 r.